Direktlänk till inlägg 1 september 2011

The roots of education are bitter, but the fruit is sweet.

Av Nathalie Andersson - 1 september 2011 19:28

Tillbaka i skolan, ja igår hade jag lite ångest, som jag alltid har när något är "nytt", att jag aldrig lär mig? Fick även lite ångest när vi gick igenom vårt PM, så mycket att göra , så lite tid. Men dummare människor än mig har ju lyckats innan så nog ska väl jag.. kanske (:

 Men det känns likadant vid varje kursstart! Så mycket böcker, så mycket uppgifter..Men det är en rolig kurs & snart ska vi ut på praktik. Jag ska Göra denna praktiken på Akademi Båstad. Ska bli spännande. Helt klart.


Herregud vad jag längtar tills jag är klar med min utbildning!! 
Att studera är roligt, men inte på det vis jag trodde, det är säkert ett superroligt liv att leva studentliv när man är singel & inte har strings attached, men om man har ett ettablerat liv, menvänner, socialt liv, träning, jobb, hus, familj och intressen i en annan del av världen så är det nog inte samma sak, det intresserar mig inte på det viset, det är fantastiskt att träffa nya människor, jätteroligt , men det andra.. nä , det har jag här. (: 

 Slutkontentan är i allafall att det är roligt , men tufft, men målet är målet (:

 



Igår fick jag ett brev med snigelposten av min vän Maria, ett citat på framsidan som hon(tror jag) stämplat själv, & på baksidan ett skrivet brev om vår vänskap. Så fina vänner jag har! Så lyckligt lottad jag är. Elle var även här på kaffe en sväng så vi fick ventilera om alla stjärnor och nötter vi mött (: 


Jag såg även filmen "hur många lingon finns det i världen", finaste filmen, det är liknade mitt arbete på aroma & gud vad man känner igen sig. Framför allt med personal runt om... ( absolut ingen på aroma, men jag har..hört att det kan vara så...på vissa ställen...)"Stick inte upp, kom inte med något nytt & för i helvete; Tro inte att du kan något som jag inte kan, om du kan det så kommer det ändå inte att fungera."  De tär inte lätt att vara ung i vården,brukarna är inget problem.. nej nej, som Alex i filmen säger,ibland undrar jag vem det är som är utvecklingstörda, vi eller dem? 


jag hade beställt en fotobok till jerry som hade kommit idag , men bilder på oss två under åren, små citat & fina ord, man måste sätta guldkant på vardagen. 


Ingen träning idag , men i morgon är det påét igen... men nu soffan & kudden , lååång dag i skolan i morgon.



 


Bjuder på lite fina toner från en ny favourit för veckan. 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nathalie Andersson - 31 maj 2013 10:17


All along it was a feverA cold sweat hot-headed believerI threw my hands in the air I said show me somethingHe said, if you dare come a little closerRound and around and around and around we goOhhh now tell me now tell me now tell me now you knowNot ...

Av Nathalie Andersson - 24 maj 2013 13:54

En Liten text till stressen och tiden!   Snart blir jag mamma, snart tar jag examen och just nu så biter vi ihop och hoppas att bensinen räcker hela vägen och vi försöker njuta lite under tiden!      För det var sent 96, ja upptäckte stressÅ ...

Av Nathalie Andersson - 10 april 2013 19:26

Jag måste gå med väldigt bestämda stegoch ryggen alldeles rakoch med huvudet mycket högtoch blicken fäst rakt framför mejnånstans mycket långt bortJag måste sätta den ena fotenframför den andra utan att tvekaoch aldrig, aldrig nånsin titta ner O...

Av Nathalie Andersson - 5 mars 2013 10:10


Så har den drabbat mig igenDen stora ensamhetenUtan någon synlig förankringl verklighetenAllt synes vara, som det bordeJag ser inget fel vi gjordeAllt är som det borde varaJag kan inte alls förklaraVarför den drabbat mig igen,den stora ensamheten ...

Av Nathalie Andersson - 19 februari 2013 23:03


Maybe that's what happens when a tornado meets a volcano      ...

Ovido - Quiz & Flashcards