Direktlänk till inlägg 23 november 2011

Don't taunt the alligator until after you've crossed the creek.

Av Nathalie Andersson - 23 november 2011 22:16

Jag tittade på Svenskar hemliga liv igår när Jane Timglas medverkade. Hon pratade om skönhetsoperationer då hon själv gjort ett par. Hon har ett par stora bröst , eller rättare sagt ett par jättestora bröst.

Jag lägger ingen värdering i det , alla får se ut som de vill. Jane är en jättesöt tjej tycker jag.


 


Hon pratade om jante-lagen. Man får inte säga att man är snygg eller operera sig för att bli snyggare osv. 


Och visst satt jag förs och tänkte...Vem tror hon att hon är..blablabla... men sen...

Nä men ska jag snacka? Jag är väl också fåfäng? Hon är inte mer fåfäng än mig, hon tar det bara till en annan nivå.

Det kunde lika gärna varit jag om jag inte hade haft mina fina vänner,min fina familj och varit rätt trygg i mig själv & varit rätt duktig i skolan & sett en annan framtid för mig.


Men hon sattsade allt på ett annat kort.


Och när Jane besökte en plastikkirurg i avsnittet för att hon återigen var onöjd min sina bröst för att dem , för att dem var för tunga för hennes kropp , hängde. Då sa kirurgen att han kunde inte göra som jane ville & lyfta dem utan ville om hon att dem skulle bli fina fick hon snällt operera ut inläggen och lyfta brösten och hoppas att det skulle bli fint. 

Hon blev så ledsen & vet ni ... Jag kände med henne, jag tyckte faktiskt synd om henne. Man hade kanske skadeglatt kunnat tänka att hon borde fattat att D-kupor på en späd liten tjej... Ja dragningskraften gör sitt liksom.. men nä, jag tyckte faktiskt synd om henne. 


Utseende är viktigt för alla, den som säger annat tror jag ljuger , för vissa mer än för andra.

Och jag tyckte så synd om henne att hon känner att hon redan nu , vid 24års ålder har förstört sin kropp.

Men det var inte i första hand det jag tänkte på

utan att Jane skulle inte gått till en Kirurg som ville tjäna pengar när hon var 20.

Hon skulle gått till en kärlkesfull mamma eller en riktig vän eller att döma av hennes berättelse om sin pappa kanske ett proffesionell samtalare.

För hon är precis som alla andra 24 åringar men hon tror inte att hon är mer än dem där brösten.

Det tycker jag är hemskt.


För Visst är vi fina som vi är?!

Med bröst eller utan.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nathalie Andersson - 31 maj 2013 10:17


All along it was a feverA cold sweat hot-headed believerI threw my hands in the air I said show me somethingHe said, if you dare come a little closerRound and around and around and around we goOhhh now tell me now tell me now tell me now you knowNot ...

Av Nathalie Andersson - 24 maj 2013 13:54

En Liten text till stressen och tiden!   Snart blir jag mamma, snart tar jag examen och just nu så biter vi ihop och hoppas att bensinen räcker hela vägen och vi försöker njuta lite under tiden!      För det var sent 96, ja upptäckte stressÅ ...

Av Nathalie Andersson - 10 april 2013 19:26

Jag måste gå med väldigt bestämda stegoch ryggen alldeles rakoch med huvudet mycket högtoch blicken fäst rakt framför mejnånstans mycket långt bortJag måste sätta den ena fotenframför den andra utan att tvekaoch aldrig, aldrig nånsin titta ner O...

Av Nathalie Andersson - 5 mars 2013 10:10


Så har den drabbat mig igenDen stora ensamhetenUtan någon synlig förankringl verklighetenAllt synes vara, som det bordeJag ser inget fel vi gjordeAllt är som det borde varaJag kan inte alls förklaraVarför den drabbat mig igen,den stora ensamheten ...

Av Nathalie Andersson - 19 februari 2013 23:03


Maybe that's what happens when a tornado meets a volcano      ...

Skapa flashcards