Direktlänk till inlägg 19 december 2011

Keep smiling, because life is a beautiful thing and there's so much to smile about.”

Av Nathalie Andersson - 19 december 2011 11:26

I believe that everything happens for a reason.

People change so that you can learn to let go,

things go wrong so that you appreciate them when they're right,

you believe lies so you eventually learn to trust no one but yourself,

and sometimes good things fall apart so better things can fall together.



Den här hösten har varit så omtumlande, det har hänt så mycket i mitt liv , i min familj, många tradgedier. Faktiskt.

Min pappa sa att det sista året har varit det tyngsta i hans vuxna liv. Jag kan förstå det.

Det har varit motvind.

Men när vi satt hos mina föräldrar härom kvällen sa han även att efter allt som hänt uppskattar han att få träffa mig och min syster & respektive så mycket mer.

Diskussionen fortsatte och när vi pratade om oss som familj så insåg vi det vi alltid vetat ,

hur fruktansvärt stark vår familj. Hur vi kärleken mellan oss är så strak att ingenting kan rubba det. 

Även Jerry är en del av detta straka band nu och Elle är också en dotter i det anderssonska rövarbandet.

Det känns fantastiskt. 

I Motgångarna som drabbat vår familj har vi bara blivit starkare. 

Jag tror inte att blod är tjockare än vatten jag har bara tur att vara biologisk syster och dotter till tre av världens mest fantastiska människor. Elle och Jerry är min familj lika mycket som min biologiska. 

Jag har även turen att ha fina fina vänner. Maria Vilken skatt du är. Glädje.

Filippa, du är en trygghet för mig.

Mfl.

Gamla och nyfunna vänner. 


Dagens ord är tacksamhet. Ödmjukhet inför livet.

Man tar så mycket för givet. Så mycket som kan försvinna på en sekund. 

Vet dem du älskar att du älskar dem? Varför du älskar dem?

Tala om det för dem idag. 

Reflektera. 


Igår hade vi glöggmys & Julklappsbyte hos Maria. Jag fick Marilyn Monroes bok ; Fragment 

Dem som känner mig vet att jag är ett stort fan. 

Fick även tänkvärda ord av Maria att sätta på väggen. 

   

Marilyn är mer än ögat ser , verkligen. 



   

     



Keep smiling, because life is a beautiful thing and there's so much to smile about.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nathalie Andersson - 31 maj 2013 10:17


All along it was a feverA cold sweat hot-headed believerI threw my hands in the air I said show me somethingHe said, if you dare come a little closerRound and around and around and around we goOhhh now tell me now tell me now tell me now you knowNot ...

Av Nathalie Andersson - 24 maj 2013 13:54

En Liten text till stressen och tiden!   Snart blir jag mamma, snart tar jag examen och just nu så biter vi ihop och hoppas att bensinen räcker hela vägen och vi försöker njuta lite under tiden!      För det var sent 96, ja upptäckte stressÅ ...

Av Nathalie Andersson - 10 april 2013 19:26

Jag måste gå med väldigt bestämda stegoch ryggen alldeles rakoch med huvudet mycket högtoch blicken fäst rakt framför mejnånstans mycket långt bortJag måste sätta den ena fotenframför den andra utan att tvekaoch aldrig, aldrig nånsin titta ner O...

Av Nathalie Andersson - 5 mars 2013 10:10


Så har den drabbat mig igenDen stora ensamhetenUtan någon synlig förankringl verklighetenAllt synes vara, som det bordeJag ser inget fel vi gjordeAllt är som det borde varaJag kan inte alls förklaraVarför den drabbat mig igen,den stora ensamheten ...

Av Nathalie Andersson - 19 februari 2013 23:03


Maybe that's what happens when a tornado meets a volcano      ...

Skapa flashcards