Direktlänk till inlägg 29 december 2011

I'm not interested in money. I just want to be wonderful.

Av Nathalie Andersson - 29 december 2011 16:31

Om jag snubblat efter vägen , Om jag skrubbat mina knän, Om jag varit alltför ivrig, Om jag varit för bekväm, 

Om det nån gång tagits från mig, Det jag vetat var min rätt, Om jag varit alltför hungrig, Om jag varit alltför mätt
Om jag slagits mot dom egna, Som om ej fienden var nog ,

Och om ögonen var kalla, Hos han som tyckte att han log
Och om famnen där jag vilat, Inte givit mig någon ro, Om jag ropat ut i mörkret, Gud vad vill du vi ska tro?


Och om vägarna var långa, Och inte ledde någonstans, Om jag stirrat ner i marken, Och önskat att jag inte fanns
Om orätt satt på tronen, Om orätt satt på rättens plats, Om varje steg förde mig bakåt
Fast än jag sprang fast jag tog sats, Om jag slagits mot dom egna, Som om ej fienden var nog.


Om jag snubblat efter vägen, Och fått munnen full av grus, Om jag kännt hur blodet runnit, 

Från min mun ner på min blus, Och om inga goda skördar, Nånsin fötts ur allt mitt slit
Kan jag ändå konstatera, Allt som skett har lett mej hit.


Sen en tid tillbaka har jag varit trött, Försökt att vara allt på samma gång
Så mycket man kan göra och borde och vill, Mitt i allt så ska man räcka till 


Sen en tid tillbaka har jag varit tom, Och försökt att hitta spår som leder rätt
Ja det finns så mycket måsten att vara bra på det man kan, Och mitt i allt så ska man vara sann


Jag har ändrat i mitt rum, köpt nya möbler, Och samlat damm på min gitarr
För allting jag skriver blir ändå för kort, Och allt som är bra med mig har jag förmågan att glömma bort


Sen en tid tillbaka har jag varit tyst, Och försökt att känna efter hur det känns
Ja man gör som alla andra och försöker att bli van,Men jag har tröttnat på att vara likadan


Sen en tid tillbaka har jag känt mig svag, Och försökt att vara nån till lags
Ja man kämpar för en plats som passar både här och där, Och snart har man glömt vem man är 


Sen en tid tillbaka har jag tänkt såhär, Och insett att jag måste börja om
Ja jag har kämpat för en plats som passar både här och där, Men snart ska jag hitta den jag är


Ja jag har ändrat i mitt rum, köpt nya möbler
Och samlat damm på min gitarr
För allting jag skriver det blir ändå för kort
Och allt som är bra med mig har jag förmågan att glömma bort
Har jag förmågan att glömma bort.


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nathalie Andersson - 31 maj 2013 10:17


All along it was a feverA cold sweat hot-headed believerI threw my hands in the air I said show me somethingHe said, if you dare come a little closerRound and around and around and around we goOhhh now tell me now tell me now tell me now you knowNot ...

Av Nathalie Andersson - 24 maj 2013 13:54

En Liten text till stressen och tiden!   Snart blir jag mamma, snart tar jag examen och just nu så biter vi ihop och hoppas att bensinen räcker hela vägen och vi försöker njuta lite under tiden!      För det var sent 96, ja upptäckte stressÅ ...

Av Nathalie Andersson - 10 april 2013 19:26

Jag måste gå med väldigt bestämda stegoch ryggen alldeles rakoch med huvudet mycket högtoch blicken fäst rakt framför mejnånstans mycket långt bortJag måste sätta den ena fotenframför den andra utan att tvekaoch aldrig, aldrig nånsin titta ner O...

Av Nathalie Andersson - 5 mars 2013 10:10


Så har den drabbat mig igenDen stora ensamhetenUtan någon synlig förankringl verklighetenAllt synes vara, som det bordeJag ser inget fel vi gjordeAllt är som det borde varaJag kan inte alls förklaraVarför den drabbat mig igen,den stora ensamheten ...

Av Nathalie Andersson - 19 februari 2013 23:03


Maybe that's what happens when a tornado meets a volcano      ...

Ovido - Quiz & Flashcards