Direktlänk till inlägg 15 februari 2012

Det där med att vara människa 1.3 Allt för din syster.

Av Nathalie Andersson - 15 februari 2012 21:04

Det där med att vara Stark..


Min syster blev för ungefär ett år sedan utsatt för ett våldtäktsförsök i hennes hem av en man i Ängelholm

På plats fanns två vittnen.

Båda de här vittnena var Linas vänner.

Idag är bara en av dem vänner.


Det andra vittnet tog i rätten Våldtäktsmannens sida och tog tillbaka allt han sagt i Polisförhör. ¨

Han sa att Lina ljög, att det andra vittnet ljög och att polisen som förhört honom ljög. 


Fin vän va?

Han var dessutom vän med våldtäktsmannen.


Min Syster har mått fruktansvärt dåligt över det här överfallet.

Hon fick sår i själen som man får av sådana brott.


Men min syster visste och vet att detta inte var hennes fel.

Hon berättade det för våra föräldrar morgonen där på och efter det gjorde en polisanmälan. Med 5 vittnen som visste vem mannen var och två huvudvittnen som gått rakt in på överfallet.


Vet ni hur ont det gör när ett riktigt äckel har försökt våldföra sig på min lillasyster.


Polisen la ner anmälan samma dag.


Undertiden startade min pappa en egen utredning. Vi i familjen och några vänner till oss ( främst pappa) & vi hittar killen med namn, adress och var han finns och lämnar in detta till polisen. 


Jag blir så arg när jag tänker på detta så jag ber er att läsa eller se tv klippen som jag länkar här så ni får en större inblick :


http://hd.se/skane/2012/02/14/polisen-la-ner-linas-direkt/


När 19-åriga Lina Andersson utsattes för ett våldtäktsförsök i sitt eget hem anmälde hon gärningsmannen och gav polisen en rad uppslag. Men i stället för att utreda fallet lade polisen ner anmälan direkt. Först när Linas pappa gjorde polisens jobb kunde den skyldige dömas.


Leif GW Persson uttalar sig om vårt fall; 


http://svtplay.se/v/2709649/sydnytt/pappa_till_brottsoffer_gjorde_polisens_jobb?sb%2Ck103352%2C1%2Cf%2C-1




Polisen försvarar sig:


http://hd.se/skane/2012/02/14/polisen-forsvarar-sitt-beslut/




Hon vär även med på SVTPlay i Blåljus: 


http://hd.se/24hd/?clip=1056693#category=654&date=2012-02&clip=1056693&startTime=0m0s



Det blev rättegång och mannen blev dömd i tingsrätten till 10 månaders fängelse, han har dock överklagat. 


Vet ni att det äcklet skrattade under rättegånge?



Jag är så stolt över min Sora Lillasyster! Som är så stark, när hon bestämmde

sig för att anmäla så sa hon till mig ;

- Nathalie, jag gör detta för dig också. Och för alla som råkat ut för samma sak.


Då jag själv blev sexuellt utnyttjad för ett par år sedan men aldrig anmälde som är så vanligt att man inte gör. Som tusen andra tjejer tog jag på mig hela skulden och sa inte det till någon. '

På säkert ett år, vissa bär det i tysthet hela livet. Min syster sågvad det gjorde med mig & min pappa sa till mig 

Nathalie, det är en så stor sorg att båda min döttrar har blivit utsatta för ett sådana hemska brott och jag fick inte vara med dig i din kamp för det fick ingen och jag förstod aldrig därför tar vi den här kampen ihop. 


Och det gör vi verkligen. Jag är oerhört stolt över min familj!

Min mamma sysns inte i media men hon är verkligen lika stark om inte starkare än oss andra. 


Och vi tänker inte vara tysta.


ALDRIG. 


För så är vi uppfostrade.




 


 
 
Ingen bild

Tant!

16 februari 2012 15:37

ni är världens finaste & bästaste familj! ni är starka, kämpa på! all styrka & kärlek till er. Puss&kram från Tant K

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nathalie Andersson - 31 maj 2013 10:17


All along it was a feverA cold sweat hot-headed believerI threw my hands in the air I said show me somethingHe said, if you dare come a little closerRound and around and around and around we goOhhh now tell me now tell me now tell me now you knowNot ...

Av Nathalie Andersson - 24 maj 2013 13:54

En Liten text till stressen och tiden!   Snart blir jag mamma, snart tar jag examen och just nu så biter vi ihop och hoppas att bensinen räcker hela vägen och vi försöker njuta lite under tiden!      För det var sent 96, ja upptäckte stressÅ ...

Av Nathalie Andersson - 10 april 2013 19:26

Jag måste gå med väldigt bestämda stegoch ryggen alldeles rakoch med huvudet mycket högtoch blicken fäst rakt framför mejnånstans mycket långt bortJag måste sätta den ena fotenframför den andra utan att tvekaoch aldrig, aldrig nånsin titta ner O...

Av Nathalie Andersson - 5 mars 2013 10:10


Så har den drabbat mig igenDen stora ensamhetenUtan någon synlig förankringl verklighetenAllt synes vara, som det bordeJag ser inget fel vi gjordeAllt är som det borde varaJag kan inte alls förklaraVarför den drabbat mig igen,den stora ensamheten ...

Av Nathalie Andersson - 19 februari 2013 23:03


Maybe that's what happens when a tornado meets a volcano      ...

Ovido - Quiz & Flashcards