Direktlänk till inlägg 13 december 2012

Insanity

Av Nathalie Andersson - 13 december 2012 17:10

Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results. 


Och jag finner mig i exakt samma läge som för ungefär ett år sedan; 

             http://nathalie-andersson.bloggplatsen.se/2012/02/03/7242017-det-dar-med-att-vara-manniska-12/


 Fast idag har jag nog dubbelt så mycket på mitt bord än förra året.

Orförande i styrelsen för Bjäre Retro, Jobbar nu 25% som Studie och yrkesvägledare.

Sen har vi ju ett 200 kvadratmeter stort hus, tre bilar, en katt, Träningen, Utbildning på 100% 

Och varför inte börja planera för ännu mer tidkrävande saker ? Jag menar behöver man verkligen sova 5 timmar per dygn? Känns överskattat, Läste om en kille som sov två timmar per natt sammalagt , han körde några tvåminuters powernaps under natten och hann fick gjort massor!! 

Visserligen levde han inte så länge men jag slår vad om att han var effektiv... 

Nej fy.. Jag har verkligen inte llärt mig någonting! Inte ett smack! Tvärtom, jag bara går och går och går och när jag tror att bensinen är slut så lägger jag i en extra växel. Ibland... just nu känns det som att jag går lite på ångerna... Ni vet när man inte har tankat ännu och mätaren är nere på rött och man tänker ...- Jag kommer nog en liten bit till , macken är ju  där borta , jag hinner nog köra till affären, sen tankar jag... När man liksom andas ut när man rullar in på macken..Phu! Vi klarade det. Lite så känns det nu,

Jag behöver också tankas. Jag behöver byta oljan och in på service!

Jag behöver att någon dammsuger mig och byter mina torkarblad och ger mig en guldtvätt med vax!


Jag ska ge mig själv det... Lite senare. Jag ska bara fixa alla elevsamtalen nu innan jul också, sen ska jag bara fixa ihop dagordningen inför nästa mötet, och måla om hallen och köpa nya badrumsmöbler och ringa försäkringsbolaget.

Sen ska jag tanka mig...

Efter att jag fått intygen från styrelseutbildningen, efter att fixat inför de två sista praktikerna och fixat kurslitteraturen... Sen ska jag ge mig själv en guldtvätt..

Jag hinner nog, jag måste prata med min chef om det nya anställningsavtalet också och försöka få ihop julbaket, och när var det jag skulle till tandläkaren, fan, var inte det igår?

Men när jag gjort allt det där...När jag rensat ut garaget och övervåningen och lärt mig hur pelletsbrännaren funkar när den stannat och man måste sota ur den, och hur jag får igång vår traktor när batteriet är slut ifall vi behöver skotta på gården, sen....sen ska jag byta oljan på mig själv...

Jag hinner nog , det klarara sig nog tills jag är klar med det...

När jag har blivit av med min järnbrist då.. då kommer jag må bättre..då blir jag piggare..


Men jag klarar nog ett tag till.


Oj , nu måste jag kila, ska iväg och träna. 



 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nathalie Andersson - 31 maj 2013 10:17


All along it was a feverA cold sweat hot-headed believerI threw my hands in the air I said show me somethingHe said, if you dare come a little closerRound and around and around and around we goOhhh now tell me now tell me now tell me now you knowNot ...

Av Nathalie Andersson - 24 maj 2013 13:54

En Liten text till stressen och tiden!   Snart blir jag mamma, snart tar jag examen och just nu så biter vi ihop och hoppas att bensinen räcker hela vägen och vi försöker njuta lite under tiden!      För det var sent 96, ja upptäckte stressÅ ...

Av Nathalie Andersson - 10 april 2013 19:26

Jag måste gå med väldigt bestämda stegoch ryggen alldeles rakoch med huvudet mycket högtoch blicken fäst rakt framför mejnånstans mycket långt bortJag måste sätta den ena fotenframför den andra utan att tvekaoch aldrig, aldrig nånsin titta ner O...

Av Nathalie Andersson - 5 mars 2013 10:10


Så har den drabbat mig igenDen stora ensamhetenUtan någon synlig förankringl verklighetenAllt synes vara, som det bordeJag ser inget fel vi gjordeAllt är som det borde varaJag kan inte alls förklaraVarför den drabbat mig igen,den stora ensamheten ...

Av Nathalie Andersson - 19 februari 2013 23:03


Maybe that's what happens when a tornado meets a volcano      ...

Skapa flashcards