Alla inlägg den 15 augusti 2011

Av Nathalie Andersson - 15 augusti 2011 09:44

Idag eller nu , ska jag på arbetsintervju. 

Tyvärr kanske aroma inte kan ge oss vikarier mer, då måste man vara steget före. 


Hur som helst, i sådana situationer , nya situationer, när man vill visa upp sin bästa sida då kommer den där osäkerheten och sköljer över mig. Inte för mycket smink, vilka kläder ska jagha? Tänk om dem inte tycker om mig, tänk om jag får jobbet och hatar det, tänk om jag trillar in på chefens kontor eller tänk om jag inte... Eller tänk om...


Katastroftänkaren i mig skriker mig i örat vid sådana situationer. 

Någon som har några bra tips på hur man kan vara cool i nya situationer. 

Min pappa blir så trött på mig när jag ringer dit och hyperventilerar. - "att du aldrig lär dig Nathalie, luta dig tillbaka på dina gamla meriter, har du misslyckats med någonting du tagit dig för?" - Amen pappa.....tänk om jag gör det nu...."


Lite lätt neurotisk. 


Så nu hyperventilerar jag lite. Väljer nog att inte ringa pappa idag , det är snart dags för skolan & återkommande tentor & dyl och då är det bäst att ha dem där samtalen till hands , jag får inte fylla kvoten än. Men jag kommer garanterat att ringa ner Jerry & Elle. Dem är jour dygnet runt.


Så önska mig lycka till & håll en tumme att jag inte svimmar av hyperventilationen.  


 

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards